PC problémamegoldás könnyen és gyorsan – egyszerű, mint a szálláskeresés

A hétvégén szóba került valami oktatóvideó kapcsán a családban, hogy milyen jó, hogy van ez az internet és gyakorlatilag bármit meg tudunk oldani azáltal, ha jól keresgéljük rajta a megoldási lehetőségeket. Kicsit talán nehéz is visszaemlékezni azokra az időkre, amikor még nem állt a rendelkezésünkre ilyen mennyiségű információ a világ dolgairól – pedig jócskán éltem abban a korszakban is.

Nagy utazóként például nagyon szeretem, hogy a szálláskeresés gyakorlatilag szórakozás. Minden paramétert aszerint tudok állítani, hogy nekem mire van szükségem, a szállás elhelyezkedésétől kezdve, az árkategóriákon keresztül egészen az apró, nüansznyi részletekig bezárólag. Pár kattintás és kizárólag azokat a hirdetőket látom, akik pontosan az én igényeimnek felelnek meg. Nincs sallang vagy mellébeszélés, sem elpocsékolt idő. Csak a tények és a hasznos információk.

Hasonlóképpen szeretem azt is, hogy a hivatalos ügyek intézése is leegyszerűsödött. Nem kell minden apróság miatt okmányirodába, vagy bármilyen hivatalos szervhez menni és órákat várni, míg sorra kerülök. A legtöbb tennivalót elintézhetem otthonról, egy laptopról és kész. Örömmel olvastam azt is, hogy végre az orvosi kartonok is egy rendszerben fognak landolni. Már régen itt volt az ideje ennek is, tekintve, hogy a közellátás használhatatlan, nagyjából minden ügyben magánrendelésre kell menjek és mindig kusza volt, hogy akkor mit is vigyek éppen magammal. Remélhetőleg most már semmit sem fog kelleni.

A visszatérő szervizelési problémák is igencsak leegyszerűsödtek. Egyrészt, nem kell mindennel feltétlen szakemberhez fordulni, hiszen rengeteg segédanyag van a neten a házi barkácsoláshoz, ha viszont mégis kell a szaki, sokkal egyszerűbb megbízhatót találni. Aki életben akar maradni a mai világban, az minden szükséges infót közzétesz magáról a honlapján és Facebookon: a pontos foglalkozási kört, az árait, hogy hol található és milyen határidőkkel dolgozik (ha persze nem egyedi az eset, amit vállal) és még sorolhatnám. Ami pedig a megrendelő szempontjából még komoly szimpátiát kelthet, azok a vásárlói vélemények. Persze akkor, ha nem lerí róluk, hogy vásárolt vélemények Indiából. De számomra ez például az egyik legfontosabb szempont egy szolgáltató kiválasztásánál. Plusz akinél ezek az információk hiánytalanul elérhetők anélkül, hogy nekem bármilyen formában kommunikálnom kelljen velük, felhívni, e-mailt írni vagy netán bemenni személyesen (ó, te jó ég!), azok már eleve nyertes helyzetből indulnak – feltéve persze, hogy övék a legjobb ajánlat abban a témában, amiben éppen keresgélek.

Nagyjából így akadtam rá a PCMentorra, ami szerintem simán a legjobb laptop szerviz Budapest területén. Szerencsére semmi különösebb problémám nem volt a gépemmel, mondjuk gáz is lett volna, tekintve, hogy alig egy éves. Csak rájöttem, hogy a 256 GB nem igazán elég, úgyhogy rászántam magam egy SSD bővítésre, meg ha már így alakult, akkor gondoltam kitisztíttatom.

A korábban elsorolt szempontok szerint keresgéltem a weben és mikor kilyukadtam itt, egyértelmű volt, hogy nem megyek tovább. Átlátható, egyértelmű és könnyen el lehet igazodni a honlapjukon. Minden információt pár kattintással elértem, ami érdekelt. Tételesen fenn vannak az áraik, mindenféle tevékenységi körük na és persze a már sokat emlegetett vásárlói vélemények. Nem is kevés. Ahogy olvastam, alapvetően sok céges együttműködésük és megrendelésük van, ami még pluszban rátesz egy lapáttal, hiszen ha egy egész “flotta” IT problémáit és ügyeit rájuk merik bízni, akkor minden bizonnyal jó az, amit csinálnak, megbízható és árban is versenyképes. Gondolom nem szerénytelen véletlen az sem, hogy a kezdőlapra lépve rögtön az fogad, hogy: “15 000 elégedett ügyfél, 98% sikeres javítási arány, 1 év garancia a javításokra, segítőkész ügyfélszolgálat, 2 üzlet Budapesten, 9 munkatárs”. Nyilván itt most nem a tényszerű adatokra gondolok, mint határozott kijelentés, hanem a munka minőségére vonatkozó megnyilvánulásokra – amik persze, ha nem lennének alátámasztva értékelésekkel, akár még a szimpátia ellenkezőjét is kelthetnék a vásárlóban – de így csak hozzáadnak a bizalom keltéséhez.

Mint afféle laptop szerviz, elég széles körben mozog a tevékenységi körük. Az persze természetes, hogy az én ügyemen (SSD bővítés, tisztítás) se perc alatt tudtak segíteni, ez amolyan ujjgyakorlat manapság, de emellett szinte mindennel foglalkoznak, ami ebben a témakörben felmerülhet. Megkereshetik őket bármilyen meghibásodással, persze nem csak laptopok, de asztali számítógépek esetében is, vagy valamilyen szoftver telepítéséért, esetleg adatmentéshez, de ugyanúgy foglalkoznak kimondottan alkatrészek beszerzésével, illetve használt és új asztali számítógépek és laptopok értékesítésével és felvásárlásával. És ez még nem minden! Csinálnak ugyanis olyan támogató – tanácsadó szolgáltatást, amivel meg sem kell mozdulni a megrendelőnek. Ennek egyik módja a telefonos segítségnyújtás. Egyszerűen ha elakadunk otthon, csak felemeljük a telefont és ők jelképes összegért cserébe elnavigálnak minket, hogy mégis hogyan tudjuk megoldani az adódott problémát. Ha pedig ezzel nem jutunk előrébb, de valamiért nem tudunk bemenni az üzletbe ők akár ki is szállnak a lakásunkra és megoldják a gondot helyben – amennyiben tudják. Minden totálisan a kényelmünket szolgálja és úgy van kitalálva, hogy nekünk, megrendelőknek a lehető legkényelmesebb legyen ez az egész macera, na és persze a lehető leggyorsabb, hiszen ezek az eszközök szerves részét képezik a mindennapjainknak, sokaknak a munkaeszköze is, éppen ezért nem fér bele, hogy hetekig porosodjon valami pince szereldében egy laptop.

Amit még külön kiemelnék, mert szerintem zseniális és máshol nem találkoztam még vele, az szintén a weboldalhoz kapcsolódik. Külön kihangsúlyozzák, hogy beszélik a nyelvünket – mármint a megrendelők “laikus” nyelvét. Ezekkel a kijelentésekkel mindig kicsit szkeptikus vagyok, bár ez lehet, hogy csak abból adódik, hogy egyébként értek ezekhez a dolgokhoz. De itt tényleg erről van szó! Az SSD bővítést sem tárhelybővítésként találtam meg a honlapon, hanem “Kevés / Betelt tárhely” fül alatt. Vagyis nem azt csinálják, hogy a megoldást tolják egyből a képünkbe, hiszen pont az a lényege, hogy a felhasználó valószínűleg a tünettel szembesül csak. Hanem éppen ezért azt tüntetik fel, hogy számunkra milyen problémák adódhatnak, mint például, hogy nincs hang, nem megy a mikrofon, lassú a gép, nagyon melegszik, magától kikapcsol, nem megy a wifi, nem tölt, lefagy, nem megy valamelyik billentyű és még sorolhatnám hosszasan. Ha pedig kiválasztjuk az adott tünetet, akkor rögtön információt kapunk arról, hogy erre mi lehet a megoldás, tehát ha célzottan keressük a megoldást – mint nekem az SSD bővítés – akkor sincs gond, mert azt is meg lehet találni, csak az egész rendszer arra van kitalálva, hogy aki ide téved, az alapvetően nem ért ezekhez a dolgokhoz. Szerintem ez rendkívül hasznos dolog és felhasználóbarát, hiszen attól függetlenül, hogy a böngészőt meg a szövegszerkesztőt talán már mindenki tudja használni, a gép zavartalan működéséhez szükséges karbantartást szerintem sokan nem tudják elvégezni – amik bizony pontosan a fentebb említett károsodásokhoz vezetnek. Így hát tökjó, hogy van egy olyan oldal, aki erről a feléről közelíti meg a problémát és nyújt gyors és megbízható segítséget, ráadásul versenyképes áron.

Az SSD bővítésem a tisztítással együtt néhány óra alatt megvolt, pont volt egy kis dolgom a környéken és már mehettem is vissza gépért. A munka pontos volt, gyors és precíz és pontosan annyit fizettem, amennyit az elején megbeszéltük. Számomra ez az etalon, azt gondolom, hogy nagyjából így kéne működni minden szolgáltatásnak itthon is, így a 21. század második tízesében. Szóval ha Te, kedves olvasó, szintén szolgáltató vagy, akkor nyomás a PCMentor honlapjára benchmarkolni!

legjobb laptop szerviz Budapest