Tanyán kaptam inspirációt a keresőoptimalizáláshoz

Egyre inkább visszatér a köztudatba az eszképizmus, azaz amikor kicsit megszökünk a mindennapok problémái elől – vissza a természethez, hiszen az nyújt igazi nyugalmat számunkra. Egyre népszerűbbek az olyan szálláshelyek, amelyek egy-egy tanyán biztosítják a látogatók számára a minőségi pihenést, emellett egyre több lombház, azaz modern, hegyvidéki mini kuckó is várja a kikapcsolódni vágyókat.

Bár mindig nagyon izgatott vagyok a külföldi úti célok miatt is, legfőbb vágyam, hogy hazánk minél több szépségét felfedezzem. Mióta a vőlegényemmel alkotott családunk része egy édes jack russell terrier, Borisz is, azóta még fontosabb számunkra, hogy az adott szállás milyen körülményeket biztosít. Persze ha úgy van, szívesen vigyáznak rá tesómék, amíg mi odavagyunk, de szívesebben visszük magunkkal. Így pedig az egyszerű megközelíthetőség, a kutyabarát szálláshely és a természetközeliség mind elsődleges szemponttá vált nálunk. Imádunk Borisszal nagyokat sétálni, felfedezni az adott környéket, legyen szó bármelyik évszakról. Elképesztő, hogy egy kis kedvenc mennyire segít abban, hogy önmagunkra is odafigyeljünk – többet vagyok szabad levegőn, amióta ő van, nyugodtabbnak, kiegyensúlyozottabbnak érzem magam.

A legutóbbi szállásunk maga volt az álom: hegyvidéken egy kis településtől nem messze volt található a kis házikó, amelynek berendezése vintage elemekkel volt gazdagítva, a teraszon pedig – ősz lévén – meleg pokrócokkal, lámpásokkal tették számunkra teljessé az élményt. Borisz is élvezte a kalandot – amíg mi kiültünk a ház elé egy-egy forró tea kíséretében, boldogan csaholva szaladgált körbe-körbe, mindezt egy igazán mozgalmas nap után, amikor lejártuk a lábunkat, de benne még mindig volt energia.

Itt gondolkoztam el először azon, hogy mennyire jó lenne a szabadúszás, vagy akár a digitális nomád életmód. Mivel a párom fejlesztő, sok év tapasztalattal pedig már senior, ezért számára biztosan számtalan munkalehetőség akad, ha eljön a multitól, ahol dolgozik, gondoltam. Én pedig éppen átképeztem magam grafikussá, ami szintén szabad mozgásteret biztosíthat számomra. Lassan elérkezettnek láttam az időt arra, hogy – mivel a portfólióm szépen épült már – kilépjek a piacra a tudásommal.

Így mikor hazaértünk, az első dolgom volt az, hogy utánanézzek a dolgoknak a neten. Ekkor bukkantam rá a Linképítés keresőkifejezéssel a Keresőben Első oldalára. Ők egy csapat, akik abban lehetnek a segítségedre, hogy a Google az első oldalon adjon ki téged (az oldalad, a vállalkozásod) a releváns keresésekkor. De hogyan is épül fel egy ilyen folyamat, mik a szükséges elemek és lépések? Mindent megtudhatunk a honlapról!

Először is: a tökéletes weboldal mindennek az alapja, olvashatjuk a kezdőoldalon. Mindez azért fontos, mert a mai világban elengedhetetlen az online jelenlét ahhoz, hogy az ügyfelek szép számban megtaláljanak bennünket. Ám nemcsak a honlap megléte fontos, hanem a milyensége is. Itt nem csak a felhasználóbarát felépítés, az átgondolt design és a többi arculati elemmel összehangolt megjelenés fontos, hanem az átgondolt és jól felépített tartalmi részek is. Mindez a “sikerre hangolás” magában foglalja a reszponzív design-t, a keresőoptimalizálás fontos szabályait. Mindennek felépítését átvállalja tőlünk a Keresőben Első – három fontos alapelvet szem előtt tartva. Elsőként fontosnak tartják kiemelni, hogy nem sablonokból dolgoznak, ami biztosítja az egyediséget és megkülönböztethetőséget. A második fontos – és a korábbiak során már említett – pont a keresőoptimalizált oldal, végül pedig a honlap elkészülésének ideje, ami náluk nem jelent több hónapnyi összeállítást, szeretnek minél gyorsabb, de eredményes és pontos munkát végezni.

Nem csak a weboldal elkészítését vállalják, de ha szeretnénk felkérni őket, segítenek felkészülni céljaink átgondolására néhány kérdés segítségével. Mindez az ő munkájukat segíti igazán, hiszen így derülnek ki számukra a megbízó igényei. Először is azt szükséges végiggondolni, hogy mi lesz a weboldalunk fő célja, mire szeretnénk összpontosítani vele (árajánlatkérés, konkrét tranzakció, stb.), hiszen ez fontos alapját képezi az oldal összeállításának. Utána a célközönségünket érdemes meghatározni, majd a kiváltani kívánt érzések átgondolása és más weboldalak vizsgálata következik (Milyen weboldalak tetszenek? Mit szeretnék a sajátomon látni?). Jó, ha meghatározzuk, hány oldalból álljon a honlap, és a fő színeket is körültekintően válasszuk ki, hiszen egy weboldal stílusának igencsak meghatározó elemei. Ezután gondoljunk az oldal felépítésére, amely a kiválasztott, szimpatikus weboldalak alapján is történhet, de itt megfogalmazhatjuk egyéb igényeinket, apró finomhangolásokat tervezhetünk, amelyek jobban illeszkednek az ízlésvilágunkhoz. Ezt követi az egyik legvelősebb rész, a tartalom megtervezése, az adatbázis építése és az esetleges hirdetések kérdése. Ez a tíz kérdés, témakör felvetése, végiggondolása segít tehát elindulni annak útján, hogy a Keresőben Első segítségével saját honlapunk lehessen.

Ha tovább görgetünk az oldalon, tíz darab általuk készített weboldalt mutatnak be, azaz árulnak el a tervezésükről részleteket – miért pont az adott szín dominál a site-on, miért fontosak a fotók, hogyan segít az oldalak és aloldalak felépítésében az alapos kulcsszókutatás.

Linképítés – említettem már, ugye? Ezzel át is léphetünk a következő témára, hiába van ugyanis egy szuper weboldalunk, van egy kiváló módszer arra, hogyan érjünk el minél több kattintást. Linképítés alatt tulajdonképpen azt értjük, hogy saját blogjaikra olyan cikkeket írnak, amelyben az oldalunkra vonatkozó hivatkozások is el vannak helyezve, releváns tartalommal egyetemben. Ennek második és harmadik lépcsőfoka a konkurencia vizsgálata linképítés szempontjából, valamint a komplett weboldalak készítése az adott ügyfél témájában.

És ezzel még mindig nem teljes a repertoárjuk: grafikai szerkesztést is vállalnak például, amely jelentheti egy logó megtervezését, de komplett arculattervezést is. Akármilyen modernek vagyunk (és természetesen a vállalkozásunk is), nem érdemes lebecsülni a prospektusok, brosúrák és egyéb, kézzel fogható kiadványok erejét – elkészítésükkel szintén megbízhatjuk a Keresőben Első csapatát. A szövegírás szintén a weboldallal kapcsolatosan felmerülő fontos feladatot egyike, amely nem kevés időt igényel. Típusa szerint két csoportba sorolhatjuk: kreatív szövegírás és tartalommarketing. A kettőt érdemes külön kezelni, ugyanis a kreatív szövegírás (azaz copywriting) vásárlásra ösztönzés céljából íródik, míg a tartalommarketing (content marketing) születése a releváns, szakmai hitelességet biztosítani kívánó szöveg segítségével történik. Utóbbinál tehát szükséges a témában való elmerülés, a szakmai szemmel megkérdőjelezhetetlen információk összegyűjtése és izgalmas formában történő átadása.

Profiljukba tartozik a hirdetések kezelése is, amely jelenthet Google Ads vagy Facebook hirdetéseket. Itt természetesen szintén a segítségünkre vannak abban, mi a legjobb, legkedvezőbb megoldás számunkra. Az oldal egy-egy részletes és információgazdag cikkben mutatja be a kettő közti különbségeket és hasonlóságokat, valamint a hirdetéskezelés folyamatát, meglévő eredményeket.

Online marketing tanácsadást vehetünk igénybe náluk, ha még nem döntöttük el, milyen szolgáltatásra van szükségünk pontosan. Ennek árairól – és minden egyéb szolgáltatással kapcsolatos árkalkulációról – széleskörű tájékoztatást kapunk a weboldalon, az Árak menüpont alatt. Lehetőségünk van még csomagajánlatok igénybevételére, amelyek egyben kínálnak több összekapcsolódó szolgáltatást. A Referenciák lenyíló menüjében véleményeket olvashatunk konkrét weboldalak által, a sikertörténeteknél pedig kvázi esettanulmányok formájában ismerkedhetünk meg olyan projektekkel, amelyek kiemelkedően jól alakultak.

Szuper weboldal, ajánlom, hogy nézzetek szét rajta, rengeteg hasznos infóval fogtok gazdagodni, csakúgy, mint én! Ha alakulóban lesz a vállalkozásom, biztosan felkeresem őket, a keresőoptimalizálás trükkjeit pedig igyekszem addig is bevetni.